جشن گلریزان در اردبیل برگزار می شود
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب

رییس هیات مدیره ستاد دیه استان اردبیل :

جشن گلریزان در اردبیل برگزار می شود

اردبیل – ارتاویل نیوز - رییس هیات مدیره ستاد دیه استان اردبیل گفت :جشن گلریزان کمک به محکومان جرایم غیرعمد روز 18 تیر ماه جاری در اردبیل برگزار می شود.

 

به گزارش خبرنگار ارتاویل نیوز، انور اسکندرزاده ، روز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود : شهرهای مختلف استان اردبیل از یازدهم تیر ماه شاهد برپایی جشن گلریزان بوده اند و این جشن در اردبیل به عنوان مرکز این استان در یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان با حضور امام جمعه اردبیل و جمع کثیری از مردم نیکوکار و نوع دوست منطقه برپاخواهد شد.

وی اظهار کرد: روز 24 تیر ماه و همزمان با هفدهمین روز رمضان جشن گلریزان برای مشارکت آذری زبانان ساکن پایتخت اختصاص یافته است که در تهران برگزار خواهد شد. 

وی گفت : منظور اصلی از برپایی جشن گلریزان ایجاد فضای مناسب برای فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم در زمینه ضرورت 

دقت خانواده ها در تعیین مهریه و مسایلی مانند آن هست چرا که مهریه سنگین نه تنها برای زوجین خوشبختی نمی آورد بلکه عامل بسیاری از مشکل ها و ناملایمات زندگی در میان خانواده هاست.

او اظهار کرد: اردبیل در ردیف پنج استان پیشرو در ارتباط با آزادی زندانیان و محکومانی هست که به جرایم غیرعمد مالی مرتکب شده اند و این درحالیست میزان مبالغی که به واسطه مشارکت خیران و نیکوکاران برای این منظور در استان اردبیل جمع می شود پایین می باشد و اردبیل در میان استان ها در این ارتباط در آخرین ردیف ها قرار دارد.

وی اضافه کرد: درحالیکه طی سال های 1391 و 1392 شرکت های صنعتی و تولیدی استان گیلان مبلغ 70 میلیون تومان برای جشن گلریزان کمک مالی نمودند این رقم در استان اردبیل هفت میلیون تومان بود.

اسکندرزاده افزود: زنان بی سرپرست در دریافت کمک های مالی به محکومان جرایم غیرعمد در اولویت قرار دارند و معیارهایی از قبیل زمان سپری شده از حبس و میزان کمک مالی خیران نیز در ارتباط با آزادی زندانیان و محکومان جرایم غیرعمد در نظر گرفته می شوند.

او گفت : ستاد دیه یک ستاد مردمی غیردولتی و بدون وابستگی به یک نهاد خاص می باشد و منبع درآمد اصلی آن کمک های مردم و مواردی از قبیل هدایای اعطایی از سوی مقام معظم رهبری ، رییس جمهور و رییس قوه قضاییه است.

رییس هیات مدیره ستاد دیه استان اردبیل ادامه داد : تسهیلاتی با شرایط آسان و کم بهره از سوی کمیته امداد و بانک های عامل برای محکومان جرایم غیرعمد در نظر گرفته می شود که بعد از تایید مستحق بودن یک زندانی در اختیار او قرار می گیرد.

وی افزود : تمام پرونده های در حال رسیدگی ستاد دیه استان اردبیل به روز می باشند و این ستاد به هیچ وجه به حوزه جرم و محکومان جرایم عمد وارد نمی شود بلکه برای حمایت از محکومان جرایم غیرعمد از مهریه و نفقه گرفته تا زندانیان چک برگشتی و یا خسارت وارده غیرعمدی تلاش می کند.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد از جرایم به گونه ای ناشی از مصرف مواد مخدر می باشند خاطرنشان نمود : ستاد دیه هیچگاه برای دومین بار به یک محکوم مالی کمک نمی کند.

فعالیت ستاد دیه در استان اردبیل از سال 1381 به شکل هیات امنا متشکل از رییس و مدیرکل دادگستری ، زندان ها و کمیته امداد استان اردبیل آغاز شده است که با تعیین و انتخاب هیات مدیره و مدیرعامل وظایف خود را انجام می دهد.

592/530

 

 
انتهای پیام /* 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ شنبه 14 تير 1393برچسب:, ] [ 20:35 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 22
بازدید کل : 114889
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1